Zdjęcia produktów – focus stacking

Dobrze wykonane zdjęcia produktów charakteryzują się dużą głębią ostrości.

Oznacza to, że fotografowany obiekt jest ostry w całym zakresie (tak aby np. klient sklepu internetowego widział wszystkie istotne szczegóły produktu). O ile przy małych produktach nie jest to dużą przeszkodą, tak przy bardziej rozległych (długich i/lub wysokich) niestety nie jesteśmy w stanie wykonać "ostrego" zdjęcia na całej długości produktu - ogranicza nas optyka aparatu.

Z pomocą przychodzi technika zwana "Focus stacking", która polega na wykonaniu serii zdjęć, z innym puntem ostrości. Wszystkie ujęcia wykonywane są w taki sposób aby każda część produktu była ostra.

Na poniższym przykładzie mamy wykrywacz metali, który składa się z kilku ujęć. Począwszy od ostrości na podpórce, poprzez panel sterowniczy i pałąk, a na cewce kończąc. Bez tej techniki, wykrywacz byłby ostry jedynie w pewnym zakresie, czyli np. podpórka i część panelu - reszta produktu była by rozmyta.

Prezentujemy także "kolaż", który powstał przy okazji fotografowanie tego produktu.

Fotografia produktowa Rzeszów: 666 602 236 lub kontakt@fotokreation.pl