Zdjęcia produktów – focus stacking
Dobrze wykonane zdjęcia produktów charakteryzują się dużą głębią ostrości.
Oznacza to, że fotografowany obiekt jest ostry w całym zakresie (tak aby np. klient sklepu internetowego widział wszystkie istotne szczegóły produktu). O ile przy małych produktach nie jest to dużą przeszkodą, tak przy bardziej rozległych (długich i/lub wysokich) niestety nie jesteśmy w stanie wykonać „ostrego” zdjęcia na całej długości produktu – ogranicza nas optyka aparatu.
Z pomocą przychodzi technika zwana „Focus stacking„, która polega na wykonaniu serii zdjęć, z innym puntem ostrości. Wszystkie ujęcia wykonywane są w taki sposób aby każda część produktu była ostra.
Na poniższym przykładzie mamy wykrywacz metali, który składa się z kilku ujęć. Począwszy od ostrości na podpórce, poprzez panel sterowniczy i pałąk, a na cewce kończąc. Bez tej techniki, wykrywacz byłby ostry jedynie w pewnym zakresie, czyli np. podpórka i część panelu – reszta produktu była by rozmyta.
Prezentujemy także „kolaż”, który powstał przy okazji fotografowanie tego produktu.